Magazine Marketing Communication Strategy Agency FEAGLE Belgium Europe

CONTENT MARKETING

Contentmarketing staat centraal in het succes van veel digitale marketingactiviteiten.
Op het meest basale niveau draait content om een ​​goede communicatie met klanten.

Normaal gesproken betekent communicatie woorden en afbeeldingen, maar we kunnen ook audio- en videocontent maken. Google 'ziet' content in afbeeldingen en grafische afbeeldingen als deze correct zijn geoptimaliseerd, waardoor ze SEO-voordelen bieden en dezelfde regel is ook van toepassing op audio- en videocontent. Welke media u ook kiest, het is het beste om uw boodschap niet te verkoopachtig of te vaak te verzenden, anders loopt u het risico uw klanten te irriteren en te vervreemden.

 

" KWALITEITSCONTENT STELT U IN STAAT EEN BAND MET UW PUBLIEK TE SLUITEN DIE VERDER GAAT DAN HET EENVOUDIGE DOEL VAN KOPEN EN VERKOPEN. "

Dat verklaart in een notendop waarom contentmarketing zo'n sleutelrol speelt in uw digitale marketingstrategie - omdat het een digitale voetafdruk biedt die lang meegaat. Niet alleen dat, maar het creëert ook nieuwe content voor uw website die u kunt delen via uw feeds op sociale media. Het kan ook worden verspreid via digitale advertenties en e-mailmarketing.

Het Content Marketing Institute definieert contentmarketing als "een strategische marketingaanpak die gericht is op het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante en consistente content om een ​​duidelijk gedefinieerd publiek aan te trekken en te behouden - en uiteindelijk om winstgevende klantactiviteiten te stimuleren."

Die definitie biedt geen verrassingen - zoals bij elke vorm van marketing moet content de verkoop stimuleren. Het primaire doel van een contentmarketingstrategie is het creëren van zinvolle relaties met prospects en klanten, om zo uw organisatie verkoopkansen op de lange termijn te bieden.

Er zijn veel verschillende soorten inhoud om te overwegen. Blogs zijn een voor de hand liggende en gemakkelijke optie om voor te gaan en video's worden ook steeds populairder. Nieuwsbrieven en e-mails kunnen een goede manier zijn om regelmatig met uw doelgroep te communiceren. Clickbait met toegevoegde waarde, zoals whitepapers, biedt een perfecte gelegenheid om iemand te vragen enkele details te delen in ruil voor toegang tot content, zodat u een database van potentiële klanten kunt opbouwen.

Blog Content Marketing Communication Strategy Agency FEAGLE Belgium Europe

Zijn ze een cold prospect, een warm leads of een hot lead?
Een nieuwe koper, een terugkerende klant of een koper op lange termijn? Zijn ze geïnteresseerd in al uw producten en diensten of slechts één of twee ervan?

 

Het is handig om een plan voor de levering van content in kaart te brengen dat met deze dingen rekening houdt. Het gaat niet alleen om het verspillen van moeite. Het gaat ook om persoonlijker te worden en een vertrouwensrelatie met uw database te ontwikkelen.

Natuurlijk is de content waarvoor men zich moet aangemeld niet zichtbaar voor zoekmachines, dus u moet uw aanpak in dit opzicht zorgvuldig overwegen - als SEO belangrijker is dan data, moet u de content vrij beschikbaar stellen. Dat gezegd hebbende, wordt content die met een prijs wordt geleverd, meestal hoger gewaardeerd. U hoeft alleen maar de juiste balans te vinden voor uw organisatie - het goede nieuws is dat het gemakkelijk is om verschillende tactieken te testen en snel te wijzigen als ze niet werken.

Zoals bij elke marketingstrategie, is de eerste stap in het proces te begrijpen waarom u het doet - dit zal u in staat stellen om de zakelijke behoefte achter de marketingactiviteit vast te stellen. Vragen moeten worden beantwoord. Welke problemen probeer je op te lossen? Wat wil u bereiken? Hoeveel bent u bereid te investeren? Content van goede kwaliteit kost tijd en moeite om te produceren. U moet over de middelen beschikken om ervoor te zorgen dat u de goederen regelmatig kunt leveren.

De volgende stap in het proces is om vast te stellen wie uw doelgroep is, welke soorten boodschappen u wilt communiceren, welke media de juiste zijn om deze te creëren en te promoten, en hoe vaak u content wilt creëren. Het vinden van de sweet spot in dit opzicht zal altijd duidelijker worden in de loop van de tijd.

Het definiëren van uw doelmarkt vereist inzicht in hun demografische en psychografische gegevens, die op hun beurt u in staat stellen om klantsegmenten en klantpersonages te creëren. Boodschappen worden bepaald door of uw doelgroepprofiel een prospect of een klant is - en waar ze in deze twee kampen zitten.

Design Webpage Content Marketing Strategy Communication Agency FEAGLE Belgium Europe

Contentmarketing is een strategische marketingaanpak die gericht is op het creëren en verspreiden van waardevolle, relevante en consistente content om een duidelijk gedefinieerd publiek aan te trekken en te behouden - en uiteindelijk om winstgevende klantactie te stimuleren.

Contentmarketing biedt u de perfecte gelegenheid om ook uw merkverhaal te vertellen. Heeft u een strategische merkpropositie? Tegenwoordig kopen mensen meer dan ooit in een echt merkverhaal. Met de groei van sociale media kan de bedrijfsreputatie snel en gemakkelijk worden beïnvloed door slechte klantenservice, slechte productkwaliteit en twijfelachtige zakelijke praktijken.

 

De strategische merkpropositie moet bij elk klantcontactpunt door de hele organisatie worden beleefd en ingeademd, en contentmarketing is een middel waarmee kernboodschappen over uw organisatie op een authentieke manier met klanten kunnen worden gedeeld, zodat communicatie altijd boeiend, relevant en nuttig is.

Naast contentmarketing is socialemediamarketing ook een kernelement bij het leveren van een succesvolle strategie voor zoekmachineoptimalisatie. Daarom, als u voor bepaalde zoekwoorden organisch op Google gevonden wilt worden, zal uw SEO-aanpak profiteren van aanwezigheid op sociale media. Het biedt u ook een geweldige kans om inhoud van uw website te delen - en als u het goed doet, kunt u de voordelen op sociale media echt versterken.

 

Met hashtags kunnen sociale mediakanalen uw berichten groeperen op onderwerp en kunnen ze ook een aanzienlijk voordeel opleveren voor uw SEO-activiteiten.

In a Meeting   Marketing Strategy Communication Agency FEAGLE Belgium Europe

De essentie

Een goede contentmarketingstrategie is een geïntegreerde strategie, wat betekent dat al uw communicatie consistent, samenhangend en congruent moet zijn. Welk mediaformaat u ook gebruikt - of het nu gaat om een blog, sociale media, nieuwsbrief, video, podcast, webinar of whitepaper - zorg ervoor dat het de algemene strategie ondersteunt.

Laatste nieuws & inzichten

info@feagle.be
+32 471 833 486
Heiwijkerweg 61 3690 Zutendaal
BE0744,779,361
  • Feagle Linkedin
  • Feagle Facebook
  • Feagle Instagram
  • Feagle Pinterest
  • Feagle Tiktok
Abonneer op onze nieuwsbrief. We sturen updates rechtstreeks naar uw inbox.
© 2020 FEAGLE | Algemene voorwaarden | Privacyverklaring