STRATEGISCHE MERKPROPOSITIE
Een strategische merkpropositie is het eerste deel van de vergelijking die we moeten oplossen als het gaat om het creëren van een succesvolle corporate branding oplossing.
Waarom? Omdat creatieve oplossingen het beste werken als ze gebaseerd zijn
op een goede strategie.
" BESLUITEN MET BETREKKING TOT HET STRATEGISCHE MERK MOETEN WORDEN GENOMEN DOOR BELANGRIJKE MENSEN BINNEN EEN BEDRIJF. "
Dit komt omdat een merk de waarden en opvattingen moet vertegenwoordigen van degenen die het bezitten of besturen.
Het moet daarom gebaseerd zijn op hun normen en principes, hun moraal en ethiek, en hun overtuigingen en meningen.
Een samensmelting van opvattingen betekent echter geen zwak compromis en zal ook niet leiden tot onduidelijkheid - integendeel zelfs. Het gaat erom je te concentreren op wie je bent, hoe je gezien wilt worden en waar je heen wilt.
Het gaat erom zich te concentreren op al uw beste kenmerken om het best mogelijke karakter en persoonlijkheid voor uw bedrijf te creëren.
In een concurrerende markt, waar anderen kunnen concurreren op prijs of een veel groter marketingbudget hebben, zal een strategische merkpropositie het verschil maken.
In de wereld van vandaag kopen mensen meer dan ooit van merken die ze vertrouwen en bewonderen. En dat betekent dat uw merk ethisch en authentiek moet zijn.
WIJ HEBBEN EEN VIJFDELIGE AANPAK ONTWIKKELD OM ERVOOR TE ZORGEN DAT UW MERKSTEM ONDERSCHEIDEND EN BETEKENISVOL IS,
OM ERVOOR TE ZORGEN DAT UW BEDRIJF ZICH ONDERSCHEIDT
VAN DE MENIGTE.
Wat we doen
Onze aanpak bij het creëren van een strategische merkpropositie helpt ons bij
het begrijpen van de waardepropositie van uw organisatie binnen uw markt
in vergelijking met uw concurrenten.
Het zorgt ervoor dat we de cultuur van uw bedrijf nauwkeurig weerspiegelen
op de manier waarop het aan potentiële klanten wordt verkocht, en het zal u in staat stellen
om ook bij klanten op lange termijn vertrouwen te ontwikkelen.
We zullen een merkpiramide creëren die al deze factoren combineert in één gemakkelijk te begrijpen visueel schema, zodat elk personeelslid de essentie van uw merk kan begrijpen - het is een erg nuttige benadering als het gaat om het werven van het juiste type personeel voor ook uw organisatie.
We weten allemaal dat elk bedrijf zo goed is als de mensen die ervoor werken, dus dit geeft je een enorme voorsprong als het gaat om het aantrekken van de beste werknemers. De huidige personeel vraagt om meer dan alleen een salaris.
Naast alle normale voordelen die u zou verwachten, willen velen van hen ook werken voor een organisatie die een groter gevoel van doelgerichtheid biedt aan hun werk en de impliciete overtuiging dat ze werken voor het grotere goed van de samenleving, zelfs als dat is op een kleine maar belangrijke manier.
Een merk moet de mindset en houding van uw organisatie op een impliciete in plaats van expliciete manier illustreren, wil het door alle partijen als een zinvolle propositie worden gezien en daarom is het zo'n cruciaal onderdeel van de marketingmix.
Als u het goed doet, bouwen we een gedurfde en kogelvrije visie op om met de wereld te delen. Er zijn maar weinig organisaties die de strategische kant van corporate branding begrijpen, wat betekent dat u een enorm concurrentievoordeel heeft als we er een voor u creëren.